Par mums

Ziemassvētki Twitterī – kā zīmoliem plānot savas aktivitātes šajā platformā?

 

 

Twitter ir vieta, kur notiek sarunas. Arī par Ziemassvētkiem. Un arī pirms Ziemassvētkiem. Tieši tur nereti cilvēki gatavojas lielajiem notikumiem, apspriežot, piemēram, TV reklāmas, iepirkumu sarakstu, ieteikumus dāvanām un tamlīdzīgi. Pagājušā gadā novembrī un decembrī Twitter platformā tika ievietoti 110 miljoni ierakstu saistībā ar Ziemassvētkiem! Latvijā gatavošanās trakums sākas uzreiz pēc Helovīna un valsts svētkiem.

 

Twitter komanda ir rūpīgi pētījusi iepriekšējo gadu Ziemassvētku veiksmes stāstus. Aktuālās tēmas – no Adventes kalendāra līdz ēdienam, rotājumiem, dāvanām un eglītēm. Patērētāju noskaņojums mainās. Novembrī tas vairāk ir saistīts ar gatavošanos svētkiem, savukārt decembrī tā ir dalīšanās svētku priekā un dažādos notikumos, kā arī stress, jo vēl tik daudz jāpaspēj, un svētki tuvojas ar joni!

 

Ziemassvētku izaicinājumi

Twitter sarunas ir par to, kas ir aktuāls un kas notiek šobrīd. Zinot šo faktu un nojaušot, par ko cilvēki sarunājas pirms svētkiem, iespējams veiksmīgi veidot reklāmas kampaņas šajā sociālajā tīklā. Sarunas, kas notiek šeit, nenotiek nekur citur!

 

Kādi ir zīmolu izaicinājumi saspringtajā svētku laikā? Pirmkārt, cīņa par uzmanību ir ļoti sīva, turklāt to iespējams noķert vien uz īsu brīdi. Dažādi pētījumi liecina, ka cilvēks mūsdienās uzmanību ir spējīgs noturēt vien 8 sekundes. Taču šeit vēl jāņem vērā fakts, ka informācijas plūsma pirmssvētku laikā ir ļoti intensīva.

 

Otrs izaicinājums ir saskaņā ar nesenā pētījuma datiem, kad Twitter noteica, kā dažāda veida informācija izplatās šajā komunikācijas platformā. Secinājums – sarunas noved pie dabīgas intereses par dažādiem jautājumiem, arī produktiem un pakalpojumiem. Līdz ar to zīmolam ir jānoķer īstais brīdis, kad iesaistīties, vai arī jāspēj veidot atbilstošas kvalitātes diskusiju, lai cilvēkiem būtu interese iesaistīties.

 

Trešais izaicinājums zīmoliem pirmsvētku laikā – kā noturēt iesaisti sešas nedēļas? Tas ir no brīža, kad rodas interese par svētkiem, līdz pašam svētku laikam? Twitter komanda uzskata, ka ir jāievēro šādi pamatprincipi:

 

  1. Apsteidz laiku
  2. Uzrunā iespējami lielāku auditoriju
  3. Radi kaut ko atmiņā paliekošu
  4. Personalizē piedāvājumu
  5. Piedāvā jaunas idejas

 

1. Apsteidz laiku

Iespējams, Ziemassvētki ir vienīgais laiks gadā, kad cilvēki reizēm arī priecājas par reklāmām. Līdz ar to, tās demonstrējot arī Twitter, var likt potenciālajiem klientiem aizdomāties par nepieciešamību, piemēram, kaut ko iegādāties. Šajā gadījumā atslēgas vārds ir intereses izraisīšana jeb tā saucamie tīzeri, kas Twitter gadījumā būtu īsi video vai attēli. Te spilgts piemērs no pagājušā gada @marksandspencer kampaņas 24 stundas pirms TV reklāmas #MrsClaus:

2. Uzrunā iespējami lielāku auditoriju

Labs saturs bez reklāmas nesasniegs pietiekami lielu auditoriju. Tāpēc saturu ir ieteicams izmantot kombinācijā ar First View vai Promoted Trend iespējām, lai panāktu, ka maksimāls cilvēku skaits noskatās, piemēram, Ziemassvētku TV reklāmu. Tāpat ieteicams izmantot emocijzīmes un mirkļbirkas – pagājušajā gadā bija daudz labu piemēru, kā tās tika izmantotas potenciālo klientu iesaistīšanā.

 

 

3. Radi kaut ko atmiņā paliekošu

Tā kā Ziemassvētku reklāmu apjoms maksimālo daudzumu sasniegs īsi pirms svētkiem, iesakām veidot atmiņā paliekošas kampaņas jau novembrī. Arī šeit jāatceras, ka labs satur ir jākombinē ar reklāmas iespējām Twiterī. Pagājušajā gadā daudzi zīmoli izmantoja Promoted Video iespēju. Šogad ir radīta jauna reklāmas iespēja – Clickable Video card.

4. Personalizē piedāvājumu

Tuvojoties decembrim, cilvēki “pārslēdzas” no noskaņojuma “Ziemassvētki tuvojas!” uz noskaņojumu “Ziemassvētki ir klāt!”. Tas ir laiks svinīgās maltītes gatavošanai, viesu uzņemšanas plānošanai un svētku tērpa iegādei. Tajā brīdī svētki kļūst personiski. Atšķirībā no citām platformām, Twitter iespējams ātri pāriet no publiskām diskusijām uz privātām sarunām. Tāpēc ir svarīgi izmantot mūsu jauno produktu – Direct message jeb tiešo uzrunāšanu, kur iespējams personalizēt piedāvājumu. Iedomājieties, cik tas lietotājam būtu ērti, ja Ziemasvētku vecītis piedāvātu idejas dāvanām tieši viņam? Izmanto šo iespēju!

 

5. Piedāvā jaunas idejas

Šis ir lielākais izaicinājums, jo nemitīgi jānotur uzmanība. Turklāt visu laiku ir jāpiedāvā jauns saturs. Un runa nav tikai par pārdošanu un pirkšanu. Runa ir arī par ideju meklēšanu un atrašanu trauksmainajā pirmssvētku laikā. Patērētāji novērtēs palīdzību. To pierādīja vairākas veiksmīgas pagājušā gada kampaņas.

 

Tagad ir laiks ķerties pie darba un izveidot nevainojamu kampaņu Twitter platformā!

Atpakaļ uz preses telpu