Par mums

Satura mārketings LinkedIn - padomi veiksmīgai auditorijas sasniegšanai

LinkedIn vietnei šobrīd ir aptuveni 530 miljoni lietotāju vairāk nekā 200 valstīs. Aizvien vairāk uzņēmumu to izmanto, lai piesaistītu jaunus klientus un arī darbiniekus ar satura mārketingu.

LinkedIn ir piemērota vieta profesionālu attiecību veidošanai, mērķtiecīgam bizness biznesam (B2B) un bizness patērētājiem (B2C) sektora komunikācijai un mārketingam. Kas ir LinkedIn veiksmes noslēpumi?

Jāiesaistās visiem

Satura mārketings sākas ar ideju par saturu. Satura ģenerēšana gan lielos, gan mazos uzņēmumos ir vadības un darbinieku kopīgs darbs. Šādu uzdevumu noteikti nevajadzētu atstāt tikai uz sabiedrisko attiecību vai mārketinga speciālista pleciem. Nereti tieši uzņēmuma vadītājs ir tas, kurš spēj vislabāk izprast un definēt mērķauditorijai nepieciešamo informāciju. Līdz ar to, iespējams, labākie padomdevēji satura idejām būs uzņēmuma dažāda līmeņa vadītāji. Tekstu sagatavošanu var uzticēt mārketinga vai sabiedrisko attiecību speciālistiem, savukārt uzņēmuma vadības iesaistīšanās atkal nepieciešama satura izplatīšanai.
Sagatavotās satura ziņas, protams, tiek publicētas uzņēmuma LinkedIn profilā. Tā bieži vien ir vieglākā uzdevuma daļa. Kas notiek tālāk? Ar saturu nepieciešams dalīties, lai tas piesaistītu maksimāli daudz uzmanības. Šajā procesā noteikti jāiesaista maksimāli daudz uzņēmuma darbinieku un, jo īpaši, vadības līmeņa darbinieki. Pirmkārt, tāpēc, ka viņiem nereti ir plašākais un ietekmīgākais kontaktu loks – citu uzņēmumu darbinieki, kas pēc tam izvēlas sadarbības partnerus. Otrkārt, viņu izplatītajām ziņām ieņemamā amata dēļ būs arī lielāks “svars”. Īpaši tas attiecas uz uzņēmumiem, kas nesen darbojas LinkedIn un kam ir mazs sekotāju loks. Treškārt – profesionāla un laba satura izplatīšana rada pozitīvu tēlu par pašu uzņēmuma darbinieku.

Kā rakstīt, lai esi pamanīts?

Labs saturs parāda rakstītāja pieredzi, spēju izveidot un kopīgot to, nodrošinot potenciālajam klientam pievienoto vērtību. Svarīgi atcerēties, ka LinkedIn vispirms lasītāju uzmanību piesaistīs tēma, saturs un teksta autors. Ja šī informācija būs noderīga un atbildīs lasītāja ekspektācijām, ieguldītais darbs vainagosies ar interesi par uzņēmumu, tā produktiem un pakalpojumiem. Visbiežāk lasītāju interesi LinkedIn izraisa personīgās pieredzes raksti, nozares aktualitātes, praktiski padomi, kā arī autora un uzņēmuma veiksmes stāsti. Uzmanību noteikti palīdz piesaistīt arī interesants un intriģējošs virsraksts, kas izcelsies lielajā ziņu plūsmā.
Svarīgu lomu ieņem arī saturam pievienotais attēls. Ir nepieciešams tāds vizuālais materiāls, kas pievērsīs uzmanību, pārtrauks ziņu tīšanu un radīs interesi rakstu patiešām izlasīt. Paši LinkedIn veidotāji, pētot datus par lietotāju paradumiem, uzsver, ka vislabāk izmantot attēlus ar uzņēmuma darbiniekiem vai raksta autoru, kas padarīs saturu un zīmolu personīgāku un cilvēcīgāku. Turklāt reālu personāžu fotoattēli rada lielāku uzticamību un emocionālo saikni ar auditoriju, ja salīdzina to ar bildi, kas nopirkta foto bankā. Tāpat arī infografikas ir labs vizuālās komunikācijas rīks, kas interesantā un viegli saprotamā veidā var aiztaupīt garu tekstu rakstīšanu, izceļot svarīgāko informāciju.
Arī kvalitatīva video saturs var kļūt par iemeslu veiksmīgai satura mārketinga kampaņai. Lai gan oriģināla video augšupielādes iespējas LinkedIn biznesa lapās vēl nav pieejamas, šo komunikācijas rīku joprojām var izmantot satura mārketinga aktivitātēm darbinieku personīgajos profilos. Pēc tam iespējams iegūt datus, piemēram, par skatītāju demogrāfiskajiem rādītājiem, viņu skatītāju darbavietu un ieņemamo amatu. Augšupielādētie video var ilgt pat līdz 10 minūtēm, tomēr LinkedIn iesaka to garumu ierobežot no 30 sekundēm līdz piecām minūtēm.

Maksas reklāmas maksimālai redzamībai

Mūsdienās sociālie tīkli vairs nav bezmaksas instrumenti. Labākie rezultāti joprojām tiek sasniegti, gudri izmantojot maksas instrumentus. Citās sociālajās vietnēs izvietotā reklāma parādās sānjoslā vai lappušu augšpusē, sponsorētais saturs LinkedIn tiek rādīts auditorijas ziņu plūsmā. Šāda apmaksātu ziņu izvietošana rada lielāku un daudz precīzāku auditorijas sasniedzamību, un reklāma parādās tikai tiem lietotājiem, kuri, pēc autora domām, būs ieinteresēti iepazīt reklamētā uzņēmuma produktu vai pakalpojumu. Iespējamā interese tiek noteikta, pamatojoties uz lietotāja profila informāciju, piemēram, darbu konkrētā uzņēmumā, prasmēm vai specifisku nozari, ko tas pārstāv. Tāpat pieejamas arī standarta mērķauditorijas segmentēšanas iespējas – vecums, dzimums, intereses un citi parametri, kas lasītāja profilu padarīs precīzāku.
Reklāmu izmantošanai pieejami arī dažādi tās apmaksas veidi. Viena no izvēles iespējām ir maksa par katru reklāmas klikšķi. Šeit iespējams norādīt maksimālo summu, kādu esi gatavs tērēt par katru klikšķi un arī kopējo dienas budžetu. Otrs variants ir maksa par tūkstots parādīšanas reizēm, kad reklāma tiek parādīta lietotāja ziņu lentē. Šī ir laba iespēja, ja autoru vairāk uztrauc tas, cik reižu reklāma tiek rādīta, nevis saņemto klikšķu skaits.

Taktiskais plāns ir pieejams visiem

Apzinoties aizvien straujāk pieaugošo cilvēku interesi par satura mārketinga iespējām, LinkedIn regulāri izstrādā aktuālāko platformas satura mārketinga taktisko plānu. Tas ir plāns, kas maksimāli palielinās vērtību satura mārketinga kampaņas veidošanai tieši LinkedIn. Plānā pieejams iknedēļas rīcības izklāsts un laika sadalījums katrai taktikai, interesanta satura ieteikumi, izmantojamie kanāli un pamācība, kā tos lietot iespējami efektīvāk, kā arī daudzi citi padomi. Jāpiemin, ka taktiskais plāns nav balstīts uz teoriju – tā pamatā ir vietnes veidotāju pašu pieredze satura taktikas optimizēšanā. Tas ikvienam LinkedIn lietotājam pieejams bezmaksas lejupielādei PDF formātā šajā saitē.

Par reklāmas iespējām LinkedIn sazinieties ar Httpool Baltics speciālistiem rakstot uz info@httpool.lv

Atpakaļ uz Jaunumiem