Par mums

Padomi B2B uzņēmumiem: kā nopelnīt miljonu ‘LinkedIn’

Aleks Jotiks (Alex Jotic) saka – viņš darbojas netīrā biznesā. Aleks ir Serbijas uzņēmuma ‘Sky High Growth’ vadītājs un dibinātājs, un Rīgā viņš viesojās, lai pildītu mentora pienākumus ‘Startup Wise Guys’ jaunuzņēmumu akceleratora ietvaros. Viņa uzņēmums saskaņā ar pašu izstrādātu modeli pārdod pārdošanas pakalpojumus, piesaistot jaunus klientus dažādiem citiem uzņēmumiem. ‘Sky High Growth’ peļņa tuvojas vienam miljonam eiro šajā gadā, tikai 16 mēnešus pēc tā dibināšanas. Viens no galvenajiem klientu piesaistīšanas kanāliem ir ‘LinkedIn’.

Šādi izskatās Aleksa profils ‘LinkedIn’. Nekas īpašs, izņemot vienu interesantu detaļu, kas ik dienas liek lielam ‘LinkedIn’ lietotāju skaitam noklikšķināt uz viņa profila attēla. Tā detaļa ir krāsainais aplis ap profila bildi. Vai Tu atceries, kur jau esi to redzējis? Jā, to izmanto ‘Instagram Stories’. Katrs ‘Instagram’ ietotājs var pievienot profila bildei savu stāstu – video vai foto -, kas 24 stundas tiek parādīts citiem lietotājiem. Ja stāsts ir pievienots, tad ap profila bildi parādās šis krāsainais aplis. Līdz ar to ierasta lietotāja rīcība ir klikšķināšana uz tās. Alekss izmanto šo lietotāja uzvedības modeli ‘LinkedIn’. Un tas ir viens no veidiem, kā lietotāji uzzina par viņa uzņēmumu.

 

 

Aleks pārdošanā darbojas jau vairākus gadus. Viņš ir strādājis dažādos uzņēmumos līdz nolēma nodibināt pats savu. Aleks izveidoja īpašu pārdošanas sistēmu, kas arī ir galvenais uzņēmuma pakalpojumus:

“Mēs to izmantojam, lai piesaistītu klientus. Tādā veidā mēs radām pierādījumu tam, ka mūsu sistēma darbojas. Tas ir galvenais šajā biznesā. Ja kāds “uzķeras” uz Tava produkta, tad nav iespējams pateikt, ka produkts tiek slikti pārdots. Tālāk mēs šo pašu pārdošanas shēmu realizējam kopā ar saviem klientiem, lai piesaistītu jaunus klientus viņiem.”

 

Uzņēmumam ‘SkyHighGrowth’ šobrīd ir klienti 32 pasaules valstīs. Lielākie tirgi ir ASV, Vācija un Lielbritānija. Uzņēmums veiksmīgi darbojas arī mājas tirgū Serbijā, jo tur daudzi biznesi meklē eksporta partnerus ārpus valsts. Sākotnēji uzņēmums izmantojis tikai e-pasta mārketingu:

“Es vienmēr saku – koncentrējies uz vienu lietu. Ja koncentrēsies uz vairākām, neuzzināsi, kas dos rezultātu,” iesaka Aleks.

Šo pārdošanas kanālu uzņēmums izmantoja apuveni gadu. Pēc tam tika lemts par labu sociālajiem tīkliem, taču vienīgais, kas pierādīja sevi kā efektīvs veids klientu iegūšanai, bija ‘LinkedIn’.

 

Kā šo sociālo tīklu izmantot, lai tas nestu rezultātu jaunu klientu formā? Aleks saka – jāstāsta stāsti (storytelling – angļu val.). Tas palīdz gan pārdošanai, gan lieliski darbojas ‘LinkedIn’. Viņš pats tur runā par trim tēmām – uzņēmējdarbību kopumā, B2B pārdošanu, un to, kā ir būt gados jaunam uzņēmuma vadītājam:

“Šajās tēmās katrs var atrast atbildes, ko meklē kā mans potenciālais klients. Es nekad nestāstu par savu uzņēmumu. Es runāju tikai par to, kas notiek ar mani – pašapziņas trūkumu, nedrošības sajūtu, problēmām ar komandu un personālvadības izaicinājumiem. Tas arī viss.”

Aleks iesaka būt atklātam un godīgam.

“Kad es rakstu kā uzņēmuma vadītājs, stāsti ir patiešām jautri. Piemēram, es runāju par to, kā tas ir – piņemt darbā draugu. Tas ir sliktākais, ko vari izdarīt, bet kurš gan to nav izdarījis kā uzņēmējs? Un tad rakstu par to, kā atlaist draugu no darba. Tas nav tikai par biznesu. Mana mērķauditorija ir uzņēmumu vadītāji, tāpēc es mēģinu trāpīt pa viņu vārīgākajām vietām.”

 

Bet kāpēc joprojām tik daudz B2B uzņēmumu netic sociālo tīklu spēkam?

“Tāpēc, ka viņi tos nekad nav izmantojuši vai arī viņi nesaprot to darbības principus. Dažkārt cilvēki tik ļoti nevēlas paskatīties uz lietām ar atvērtu prātu. Lielai daļai pat nav sava profila sociālajos tīklos. Lielākoties tie ir gados vecāki cilvēki, kuri strādā nopietnos uzņēmumos, ko apkalpo dažādas aģentūras. To darbinieki savukārt saprot, ka var labi nopelnīt, īpaši neiedziļinoties, taču apkalpojot uzņēmumu sociālo tīklu profilus. Kas notiek? Potenciālie klienti uzrunā uzņēmumu, taču cilvēki, kas administrē kontu, nespēj sniegt profesionālas atbildes. Mēs mēģinām parādīt saviem klientiem, cik daudz naudas viņi nopelna katras mūsu darbības rezultātā. ‘LinkedIn’ ir mainījijs mūsu uzņēmumu un priekšstatus. Tas nav par dalīšanos ar informāciju. Tas ir par tās radīšanu,” ir pārliecināts Aleks.

 

Atpakaļ uz Jaunumiem